Felsökning
Den här guiden är för xBand App v2.4.0 och xBand-programvara v3.02.126 eller senare.

xBand reagerar inte
Om xBand inte reagerar och det varken kan kan sättas på eller stängas av, se till att xBand är laddat.
Om detta inte hjälper: Återställ xBand (se nedan).
Om detta inte hjälper: Kontakta supporten.
Återställ xBand
Du återställer xBand genom att hålla ner båda knapparna i minst tjugo sekunder och sedan släppa båda knapparna. Efter detta kan du försöka sätta på xBand igen.
xBand ansluter inte till din mobil
Försäkra dig om att Bluetooth är aktiverat på mobilen, att du håller xBand nära mobilen och att du har xBand-appen öppen. Kontrollera om det visas några fel på startskärmen i appen.
Se till att xBand inte redan är anslutet till en annan mobil.
Om du tidigare har varit ansluten till mobilen, men xBand inte ansluter automatiskt igen, eller om du får fel i appen, prova någon av lösningarna nedan, tills xBand ansluter:
- Tryck på valfri knapp på xBand och vänta i 10 sekunder.
- Starta om xBand.
- Gå in i parkopplingsläge.
- Öppna xBand-åtgärdsmenyn och tryck på alternativet "Koppla bort enhet". Tryck sedan på knappen "Sök efter ett xBand" och sätt ditt xBand i parkopplingsläge.
Om inget av ovanstående har fungerat: Stäng av appen, gå till Bluetooth-inställningar på telefonen och glöm parkopplingen till xBand. Öppna sedan appen igen, tryck på knappen "Sök efter ett xBand" på hemskärmen och sätt sedan xBand i parkopplingsläge.
Du kan också testa att installera om appen.
Fabriksåterställning
Om du kan ansluta men xBand inte fungerar korrekt och inget annat fungerar kan du prova en fabriksåterställning. Detta kommer dock att radera all information som finns lagrad på ditt xBand, såsom larm och inställningar. Efter återställningen måste du förnya kopplingen till appen och ditt xBand kommer att återställas till standardläge för övervakning.
Anslut xBand till en telefon med xBand-appen. Du hittar fabriksåterställningsalternativet på sidan "Om xBand" i avsnittet för xBand-inställningar i appen om du är ansluten. xBand kommer då att koppla från din telefon och du måste göra om ihopkopplingen till din telefon.
Support
Om du behöver ytterligare support eller har några frågor eller feedback kan du kontakta oss via hjälpmenyn i appen eller genom att maila oss på support@xtactor.com .